12 Barris

El veïnat de l’edifici Ca n’Arús passa els Nadals sense aigua calenta

Els 63 habitatges de l’edifici porten tots els dies festius de Nadal sense aigua calenta i el veïnat es queixa de les reiterades manques de manteniment
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

El veïnat de l’Edifici Ca n’Arús, a l’Avinguda Carrilet 314, no està vivint pas unes bones festes. Tres dies abans de Nadal, els veïns i veïnes es van quedar sense aigua calenta a l’edifici, i fins avui mateix el problema encara no està solucionat. Aquest bloc de pisos està format per 63 habitatges de protecció oficial, dels quals es van adjudicar 54 d’ells a joves d’entre 18 i 35 anys, 7 habitatges a persones amb risc d’exclusió social i 2 habitatges més adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Aquesta promoció va ser assignada a l’octubre de 2016 i entregada al juny de 2017, fa més o menys 5 anys i mig. L’edifici era d’obra nova, sent els actuals inquilins els que estrenaven construcció.

El passat dia 23, el veïnat va decidir avisar de forma individual a l’Agència catalana de l’Habitatge informant sobre aquesta incidència i sobre la gravetat de la situació en general. Habitatge va respondre que s’anotaven la incidència i que seria atesa entre 1 i 7 dies, fet que no va pas agradar als veïns i veïnes, doncs consideraven de manera justa que era una urgència prioritària. Tots ells i totes elles es queixen de manca de professionalitat des de l’oficina en qüestió, amb informació esbiaixada i poc seguiment. Segons indica part del veïnat, i malgrat que diversos tècnics han vingut durant aquesta setmana, el problema continua present tal i com ha pogut conèixer de primera mà Districte 7. Cal tenir en compte que tots els problemes amb el subministrament de l’aigua calenta es deuen, en part, a una fuita del baixant principal de l’edifici i no s’aconsegueix arreglar.

“L’aigua calenta és un servei essencial, no només és la que utilitzem per fregar els plats o dutxar-nos, també afecta al sistema de calefacció i això, tenint en compte que estem a l’hivern, és vital per a mantenir-nos en un estat bàsic de benestar” ens explica en Michael, un dels veïns afectats.

Des de 2017, el veïnat ha tingut molts problemes degut a errades d’estructura, instal·lació i manca de manteniment. Un dels problemes més greus que han tingut ha estat la manca periòdica d’aigua calenta, la qual també depèn la calefacció. Aproximadament entre 3 i 4 vegades a l’any s’han vist afectats per aquest problema, segons expliquen els inquilins i inquilines dels pisos. Normalment, els problemes de calefacció comporten que cada any hagi d’anar un tècnic casa per casa per a realitzar el manteniment i que pugui funcionar, i hi ha casos particulars en els que no han aconseguit arreglar el problema. D’altra banda, l’aigua calenta en general està donant problemes en reiterades ocasions durant aquests cinc anys, afectant a plantes completes de l’edifici.

L’estat actual de l’escala, amb la fuita d’aigua pels passadissos

“Estem desesperats, aquesta situació no és nova, des de que vam adquirir el pis hi ha hagut per part d’Habitatge de la Generalitat una deixadesa i un passotisme molt gran en la gestió. El més fort és que ara, en ple mes d’hivern, tinguem un bloc sencer sense aigua calenta” ens comenta la Jennifer, veïna de l’immoble.

La preocupació veïnal és molt alta. De fet, durant el dia de Nadal, els veïns i veïnes van decidir tancar l’aigua fins que vingués algun tècnic a arreglar la fuita, doncs no deixava de caure aigua des del 9è pis i estava arribant als circuits elèctrics de l’edifici, tot tement unes pitjors conseqüències.

Segons ha pogut saber Districte 7, la companyia Energea, que gestionava l’edifici amb anterioritat, va informar a l’Agència de l’Habitatge dels diferents problemes i havia presentat una proposta de pressupost per arreglar el problema dins de l’edifici, que requeria una manutenció de la instal·lació a gran escala, i no pas el seguit de solucions a curt termini donades fins ara. Pel que han rebut els veïns i veïnes, Habitatge ha denegat les propostes, doncs els cost és molt elevat.

“Ens pareix insultant que estiguem en una situació tan precària i que habitatge no faci res. Resulta molt xocant que un edifici amb una antiguitat de menys de 6 anys estigui donant problemes des de l’inici per la mala qualitat dels materials de construcció, i encara pitjor, que Habitatge no vulgui fer-se càrrec del manteniment que comporta aquesta errada” explica Laura, veïna de l’immoble.

De moment, la situació sembla que no es soluciona i a curt termini no esperen que puguin arribar a millorar el manteniment. De fet, els veïns i veïnes es resignen a passar el queda de festes sense un bé totalment necessari.


Contacta amb nostres

hola@districte7.cat