El Let’s Festival 2022 va arribar a la seva fi i ho va fer de la manera més impactant possible, omplint la sala Salamandra amb una de les artistes del moment, la barcelonesa Paula Ribó, més coneguda com a Rigoberta Bandini. Han sigut 24 concerts al llarg d’un mes on s’han apropat a la ciutat i a les seves sales noms com la mateixa Bandini, Manel, Joana Serrat, La Bien Querida, Joan Miquel Oliver o El Columpio Asesino. En total, gairebé 5000 espectadors han gaudit de totes elles i ells.
Al concert del divendres, l’expectació era màxima. Era un tancament pletòric. L’artista Rigoberta Bandini, acompanyada a l’escenari per Esteban Navarro, Belén Barenys i Juanma Barenys, va deleitar al públic hospitalenc amb 15 cançons (entre el seu repertori, dues adaptacions i una nova cançó que va presentar) i va fer vibrar a les 800 persones que omplien la Sala Salamandra. En tot moment es va dirigir amb un to molt proper i reivindicatiu en alguns fragments del concert, demanant a la gent la possibilitat de repetir algun dels seus clàssics.
Les espectadores i espectadors assistents a Salamandra estaven exultants. La gran majoria eren fans i seguidores de la cantant i artista, fins i tot, parlant amb algunes d’elles, ens feien recordar que seguien la trajectòria de Bandini des de la seva presència a The Mamzelles, el primer grup teatral i musical que van formar juntament amb Paula Malia i Bàrbara Mestanza. Vam poder parlar amb gent vinguda d’altres parts del territori català (sobretot Àrea Metropolitana de Barcelona), però també seguidores i seguidors arribats des d’Argentina o l’Uruguai, que resideixen a l’Hospitalet i van aprofitar per assistir a un concert que va tenir, en menys d’un dia, totes les entrades venudes. La cantant va agrair el suport de la ciutat a l’inici de concert, amb un “tinc ganes de veure com crideu!” i fent-se notar des de bon començament amb el públic instal·lat a primera fila. Els i les assistents van coincidir en opinions, just abans del concert, els quals, ens van explicar, tenien ganes de deshinibició total, d’entrar al món del seu pop melòdic, amb influències del blues, de la música dels 80 i 90 i amenitzat amb un caràcter trencador a l’escenari i amb el punt de despreocupació pel “que diran i qui ho dirà” (ara sí, i sense censura, es van ensenyar els pits des de l’escenari).
Precisament, l’únic fet entre anecdòtic i rellevant va ser la renúncia del grup TLTXT a venir al festival. Ells havien de ser els artistes previs a Bandini, però degut a una disputa personal entre dos dels membres van decidir no presentar-se al concert. D’aquesta manera, va ser el DJ Jack Dafons qui va amenitzar la prèvia. Des de Salamandra, que ha acollit 8 dels concerts del festival, fan un balanç molt positiu, tant a nivell d’espectadors com també per la presència d’artistes reconeguts de l’escena catalana alternativa i d’abast més general. The Void, L’oncle Jack, El Pumarejo o Espai Zowie van ser d’altres escenaris dels concerts.
El Let’s Festival se celebra des de la primera edició de 2006 de manera interrompuda (enguany va ser la 17a), només amb el canvi de data al 2020 durant la pandèmia que es va celebrar a la tardor, amb la suspensió de més d’una vintena de concerts. Malgrat tot, la bona xifra d’espectadors en aquesta edició fa pensar en una recuperació pre-pandèmia interessant pels impulsors del festival i per les diferents sales de la ciutat. A banda de Bandini, també cal destacar, segons ens han explicat des de l’organització, la bona acollida en espectadors en sales més petites, com a L’Oncle Jack (en concret el concert de Joana Serrat) i L’Espai Zowie amb la presència del grup de punk madrileny Shego.
Un cop ha passat el Let’s, a l’Hospitalet arribarà, durant les festes de primavera (en tres setmanes), els concerts de Tanxugeiras (22 d’abril) i de Juanito Makandé (23 abril) al recinte de La Farga, sense oblidar que aquest mateix divendres (8 d’abril), el cantautor local José Martínez (Salao) tocarà al Centre Cultural Bellvitge-Gornal presentant les cançons de “Jara en el camino”.